"והדרת": צעירים מלמדים מבוגרים נפלאות הסמארטפון

"לא חשבתי שהפער הטכנולוגי בין מבוגרים לצעירים הוא גדול- אך מהרגע שהתחלתי ללמד – התבדיתי"
שלמה בן יוסף No Comments on "והדרת": צעירים מלמדים מבוגרים נפלאות הסמארטפון
וואטסאפ
"לא חשבתי שהפער הטכנולוגי בין מבוגרים לצעירים הוא גדול- אך מהרגע שהתחלתי ללמד – התבדיתי"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חניכי תנועת הצופים של שבט הראל מהיישוב הקהילתי הר אדר הקימו סיירת שייעודה לעזור לתושבי היישוב מעל גיל 50 ללמוד את רזי המחשב, הסמארטפונים והטכנולוגיה המתקדמת סביבם העונה לשם: "מכל מלמדיי השכלתי".

הסיירת, אשר הוקמה בשיתוף פעולה של תנועת הצופים עם המשרד לשוויון חברתי במסגרת פרויקט 'ותיקים בתנועה', קיימה מחקר בקרב מועדון ה-50+ הפעיל ביישוב וגילתה כי הנושא ה'בוער' ביותר עבור האוכלוסייה המבוגרת היא הצורך להכיר טוב יותר את הטכנולוגיה החדשה.

"לא חשבתי שהפער הטכנולוגי בין מבוגרים לצעירים הוא גדול- אך מהרגע שהתחלתי ללמד – התבדיתי" מספר אחד מחניכי תנועת הצופים "לשמחתנו, המבוגרים שאנו מלמדים קולטים מהר מאוד את הטכנולוגיה החדשה ובמקרים מסויימים אפילו מצליחים ללמד אותנו מפעם לפעם דברים חדשים. לראות את המבוגרים שלנו לומדים עד כמה העולם הפך לפשוט יותר בזכות הטכנולוגיה האחרונה- ונהנים מכך- זה משמח ומתגמל מאוד. "

בהתאם לכך, לכל מבוגר מצוות חניך בגילאי 16-17 המלווה אותו לאורך כל הקורס ובמהלכו הוא לומד במשך שעה וחצי על נושאים טכנולוגיים, וביניהם: הקמת קבוצות בוואטסאפ, תפעול תוכנות מחשב, שליחת מיילים, עיצוב קבצי אופיס, תפעול תקלות בסיסיות ועוד. במקרים בהם המבוגר אינו יכול להגיע ללמוד- מגיע החניך לביתו כדי ללמדו בסביבתו הטבעית.

"שבועות ספורים לאחר תחילת הקורס, המבוגרים המשתתפים בו כבר פתחו קבוצות וואטסאפ משותפות, מקיימים תכתובות מיילים, מורידים תוכנות למחשב וממשיכים לשפר את המיומנויות הטכנולוגיות שלהם" אומרים המלמדים בגאווה.

עד כה, הפרוייקט נוחל הצלחה גדולה וכבר עשרות מבוגרים הצטרפו להירשם אליו.



0 תגובות